ثبت برند در شهر قدس

ثبت برند در شهر قدس

 

لازمه ی شناخته شدن هر کسب و کاری در وهله اول داشتن برند است . ثبت برند در شهر قدس اولین قدم بعد از راه اندازی و ثبت شرکت در شهر قدس است . برند طرح ، عبارت و یا هر ویژگی دیگر که مشخص کننده خدمات یا محصولی باشد ، است . ارزش آفرینی و گسترش هر کسب و کاری از اولین اولویت های ثبت برند در شهر قدس می باشد . به دلیل اهمیت ثبت برند ، لازم است که هر شرکت و سازمانی برای جلوگیری از نام و برند خود اقدام به ثبت برند  نمایند .

موسسه حقوقی امیران یکی از شناخته شده ترین مراکز برای ثبت برند در شهر قدس ، تهران ، کرج و دیگر استان ها می باشد که می تواند شما را برای ثبت برند خود یاری کند .

 

 

شاید یکی از اولین سوالاتی که برای کسانی که قصد ثبت برند در شهر قدس و سایر استانها را دارند ، پیش بیاید این باشد که  چه نامی برای ثبت برند  مناسب است؟ انتخاب نام مناسب برای هر برند  اولین گام است . شرکت ها باید برای برند خود نامی انتخاب کنند که ویژگی های زیر را دارا باشند :

  • برند شما باید نشان دهنده ی نوع شرکت شما باشد .
  • برند ها باید به گونه ای باشد که بتوانند نوع فعالیت آن شرکت را توصیف نمایند .
  • برند ها باید قابلیت ثبت داشته باشند ؛ یعنی قبلا توسط اشخاص دیگر به ثبت نرسیده باشند .

مدت اعتبار برند ها

مدت اعتبار برند  ده سال از زمان ثبت اظهار نامه آن است که البته این  مدت قابل تمدید نیز می باشد . برای سهولت در تمدید اعتبار یک مدت ارفاقی شش ماهه ، با احتساب هزینه مدت تاخیر ، در نظر گرفته شده است .

 

مدت زمان ثبت برند در شهر قدس  حدودا ۴۵ روز کاری است ، ولی مدت زمان لازم برای تصدیق برند حدود دو ماه است ، که لازم به ذکر است که این مدت نیز ممکن است  براساس نام برند و طرح آن متغیر باشد .

 

 

چند نکته که باید در ثبت برند در شهر قدس به آن توجه کرد :

 

  • مدت اعتبار برند ده سال است ، که می توان آن را تمدید کرد.
  • نام مناطق جغرافیایی قابل ثبت نمی باشد .
  • برای ثبت برند لاتین حتما باید کارت بازرگانی اخذ شود .
  • برند هیچ گونه عوارض و مالیاتی ندارد .
  • برند قابل نقل و انتقال است .
  • برند قابلیت ثبت جهانی دارد .
  • شما باید برند خود را به ثبت رسانید ، درصورتی که دیگران آن برند را قبل از شما ثبت کنند می توانند از شما شکایت کنند .

 

برند های ممنوع و غیر قابل ثبت

قوانین کشورها در ثبت برند با توجه به عرف جامعه ، عفت عمومی ، اخلاق حسنه ، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی متفاوت است . انتخاب و ثبت برند در ایران تابع شرایط خاصی است که حتما باید این شرایط رعایت شود . به موجب ماده ۵ قانون ثبت علائم و اختراعات، ثبت برند های زیر ممنوع است :

علامت هلال احمر، نشان و آرم‌های دولت ایران

واژه‌های عام:
به عنوان مثال کلمه “رایانه” و یا ” کتاب” به تنهایی غیرقابل ثبت هستند، زیرا این کلمات واژه‌هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند و نمی‌توان استفاده از این کلمات را انحصاری نمود.

واژه‌های توصیف کننده
این کلمات معمولا به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار می‌روند . مثلا ثبت برند ” ترش” برای انواع خوراکی به تنهایی و بدون پسوند قابل ثبت نخواهد بود، به دلیل اینکه کلمه ترش می‌تواند توصیفی از تمام محصولات خوراکی محسوب گردد .

واژه‌های توصیفی و کیفی:
واژهایی چون «عالی»، «بلند»، «زیبا» و … به تنهایی مورد قبول واقع نخواهند شد .
علائم گمراه کننده :

برخی از علائم و اسامی تجاری که مصرف‌کننده را راجع به کیفیت محصول ، ماهیت آن ، مبدأ جغرافیایی و محل تولید محصول به اشتباه انداخته و فریب می‌دهند . به عنوان مثال ثبت برند جهت عرضه محصولات لبنی با تصویر حبوبات مردود خواهد شد، به دلیل اینکه تصور اشتباهی را برای مصرف کننده ایجاد می کند .

علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه:

همچنین عین یا مشابه نشان نظامی‌، پرچم‌ یا سایر نشان‌های مملكتی، نام، نام اختصاری یا حروف اول یك نام یا نشان رسمی متعلق به كشور، سازمان‌های بین دولتی یا سازمان‌هایی كه تحت كنوانسیون‌های بین‌المللی تأسیس شده‌اند .

مدارک لازم جهت ثبت برند در شهر قدس

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شامل موارد زیر است :

 

  1. فتو کپی از مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت ( شامل شناسنامه و کارت ملی )
  2. فتوکپی مدارک ثبت شرکت ( آگهی تاسیس و آگهی تغییرات شرکت اعم از تغییر نام ، آدرس ، .. )
  3. فتوکپی از مجوزهای شرکت ( پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس ، پروانه ساخت ، … )
  4. رونوشت از کارت بازرگانی ( حتما به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت باشد . )
  5. روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت
  6. یک نمونه از تصویر علامت تجاری به ابعاد ۱۰*۱۰
  7. مهر شرکت

شما با ثبت برند می توانید کلیه حقوق شرکت خود را محفوظ نگه دارید . موسسه حقوقی امیران یکی از تخصصی ترین شرکت ها در زمینه های اخذ گرید ، ثبت برند ، ثبت شرکت در کرج ، تهران ، شیراز و دیگر شهر های ایران است . سابقه چندین ساله و مشتریان  همیشگی ما  گواهی بر صحت عملکرد و کیفیت کارهای ما هستند .

مطالب مرتبط

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید