اهمیت ثبت شرکت در کرج

اهمیت ثبت شرکت در کرج

یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد اقتصادی هر کشور را می توان شرکت ها دانست . شرکت ها بنگاه های اقتصادی مهم هر کشوری هستند ، که سهم بسزایی در رونق اقتصادی و صنعتی دارند . از این رو اهمیت ثبت شرکت در کرج مشخصص می گردد .

طبق قانون تجارت شرکت ها از لحاظ حقیقی یا حقوقی بودن به  هفت گروه دسته بندی می شوند . شرکت ها بعد از ثبت در اداره ثبت شرکت ها و اخذ شناسه ملی شرکت خود می توانند بطورکاملا قانونی فعالیت خود را آغاز نمایند .

انواع شرکت ها

در قانون تجارت شرکتها به اقسام گوناگونی تقسیم شده اند که شامل : شرکت سهامی ( عام و خاص) ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت تعاونی ، شرکت نسبی ، شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی و موسسات غیرتجاری می باشند.

از انواع شرکت ذکر شده در بالا بیشترین آمار مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود است .شاید بتوان یکی از عوامل دخیل در این موضوع را این دانست که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود  می توان با حداقل ۲ نفر شریک و بدون نیاز به واریز سرمایه ی شرکت به حساب ، شرکت خود را به ثبت رساند .

جهت اقدام کردن برای ثبت شرکت  دانستن نحوه ثبت و مدارک لازم برای این کار امری ضروری است ، از همین رو برای آگاهی یافتن در این باره می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی امیران تماس بگیرید .

چه عواملی باعث اهمیت ثبت شرکت در کرج می گردد؟

هدف کلی از ثبت شرکت  بهره مندی از امتیازات و امکاناتی است که بعد از ثبت ، برای ارتقا سطح کمی وکیفی محصولات و خدمات شرکت  و همچنین پیشبرد اهداف اقتصادی مجموعه در اختیار شرکت ها قرار می گیرد .

از جمله دلایل اهمیت ثبت شرکت در کرج می توان به موارد زیر اشاره نمود .

  • با ثبت شرکت می توان در چارچوب قوانین تجاری ، در زمینه های وسیع تری نسبت به قبل فعالیت نمود .
  • هرگاه صاحبان یکی شرکت های تجاری ، شرکت خود را به ثبت نرسانند ، بدین معناست که از لحاظ حقوقی رسمیت ندارد ، که این برخلاف قانون است و مراجع ذی صلاح می توانند از فعالیت آنان جلوگیری نمایند .
  • از لحاظ معامله کنندگان نیز شرکت هایی که به ثبت نرسیده باشند قابل اعتماد نیستند زیرا زمانی که فردی قرارداد مهمی را با شرکتی منعقد می سازد باید از حیث این موضوع که سرمایه شرکت تا چه اندازه ای است ، اختیار مدیران شرکت تا چه حدودی می باشد و قدرت این شخصیت حقوقی تا چه میزانی است اطلاع داشته باشد .
  • هرگاه شرکت به ثبت برسد قراردادهای منعقده بین شرکا رسمیت می یابد و در آینده هیچ یک نمی توانند همانند اسناد غیر رسمی از وجود شرکت نامه و اساسنامه و سایر تصمیمات که به ثبت رسیده است اظهار بی اطلاعی کند یا ایراداتی که اسناد غیر رسمی دارند را استناد کند.

 

مراحل ثبت شرکت

به دلیل اهمیت ثبت شرکت در کرج دانستن گام های اولیه برای ثبت شرکت ضروری است ؛ البته لازم به ذکر است که ثبت شرکت نیازمند و مستلزم تجربیات و اطلاعات کافی در این خصوص است پس بهتر است این کار را به متخصصان در این زمینه بسپارید .

  • اولین قدم در ثبت شرکت انتخاب نام برای شرکت است .
  • قدم دوم تعیین موضوع فعالیت شرکت و مدت آن می باشد.
  • قدم سوم مشخص کردن محل و سرمایه شرکت می باشد .
  • قدم چهارم پیدا کردن شرکای خوب و مشخص کردن میزان سهم آنها می باشد.
  • قدم بعدی طراحی لوگو است .

همانطور که گفته شد ثبت شرکت بسیار با اهمیت است و سپردن این کار به متخصصین در این زمینه امری  مهم است . شرکت ثبت امیران یکی از با سابقه ترین شرکت های ثبتی در کرج است . از جمله امور ثبتی در امیران ثبت برند در کرج ، ثبت شرکت ، اخذ گرید در تهران ، کرج ، شیراز و دیگر شهرهای ایران است .

مطالب مرتبط

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید