ثبت برند در کرج

ثبت برند در کرج

چرا ثبت برند در کرج اهمیت دارد ؟ کرج یکی از کلان شهر های ایران و مرکز استان البرز است . این شهر در دامنه رشته کوه البرز در بلندی ۱۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. طبق سرشماری سال ۹۵کرج پس از شهر های تهران، مشهد ، اصفهان با ۱,۹۷۳,۴۷۰ نفرجمعیت به عنوان چهارمین شهر پر جمعیت ایران لقب گرفته است .

ثبت برند چیست ؟

شاید در نگاه اول شما برند را تنها یک برچسب بدانید در صورتی که برند تنها یک برچسب نیست که روی کالا و خدمات چسبانده می شود بلکه یک نام تجاری، سمبل و نمادی ازیک شرکت است. هر شرکتی با نماد مخصوص به خود شناخته می شود .طبق انجمن بازاریابی امریکا : « برند یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است. »
دلیل اهمیت ثبت برند در کرج
۱٫ مجاورت شهر کرج با تهران
۲٫ جزو پر رفت و اند ترین مواصل ارتباطی با تهران
۳٫ جمعیت مصرف کننده قابل توجه

مدارک لازم برای ثبت برند در کرج

مدارک ثبت برند

۱٫فتو کپی از مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت(شامل شناسنامه و کارت ملی)
۲٫فتوکپی مدارک ثبت شرکت(آگهی تاسیس و اگهی تغییرات شرکت اعم از تغییر نام،آدرس،..)
۳٫فتوکپی از مجوزهای شرکت(پروانه بهره برداری،جواز تاسیس،پروانه ساخت،…)
۴٫رونوشت از کارت بازرگانی(حتما به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت باشد.)
۵٫روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت
۶٫یک نمونه از تصویر علامت تجاری به ابعاد ۱۰*۱۰
۷٫مهر شرکت

مراحل ثبت برند در کرج

متقاضیان جهت ثبت اظهارنامه برندخود در کرج می توانید بدون مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت علائم تجاری و با ورود به سامانه www.ip.ssaa.ir اقدام به ثبت برند خود نمایند.

شما می بایست با کلیک برروی لینک ثبت نام کلیه ی مراحل را گام به گام طی کنید.

پس از پایان مراحل ،کد رهگیری را دریافت خواهید کرد و در صورت تایید مدارک توسط کارشناس مربوطه ،دو نسخه قرارداد به آدرس شما ارسال خواهد شد.شما باید پس از امضای هر دو نسخه یکی از نسخ را به همراه مدارک برابر اصل شده و فیش واریزی به آدرس مرکز ارسال کنید و پس از دریافت مدارک، مراحل ثبت شروع خواهد شد.

پس از تکمیل فرم مربوطه توسط متقاضی در سامانه، اداره ی مالکیت صنعتی ،اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می کند ؛ در صورتی که اداره به دلیل رعایت الزامات قانونی و عدم وجود مشابه و یا عین علامت درخواستی ، علامت را قابل ثبت بداند ، اجازه ی انتشار آگهی مربوط به آن را، صادر می کند و در صورتی که در مدارک ارسالی و یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقصی وجود داشته باشد ابلاغیه ی رفع نقص می فرستد.

نکاتی درباره اظهارنامه ثبت برند در کرج

۱٫ پاسخ اداره صرفاَ از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است و تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه ، امکان پذیر است.
۲٫ لازم است قبل از شروع مراحل ،مدارک مورد نیاز را آماده و آن ها را اسکن کنید.
۳٫ بررسی اظهارنامه صرفاً بر اساس اولویت زمان ثبت آن ها در سامانه می باشد و لذا حضور متقاضیان محترم در اداره تاثیری در فرآیند انجام کار ندارد.
۴٫ زمان تمدید برند هر ۱۰سال یکبار است ، که شروع آن ازتاریخ ثبت اظهارنامه می باشد. با اتمام مهلت مقرر مالک می تواند با پرداخت هزینه مقرر، آن را تمدید نماید. البته لازم به ذکر است که یک مهلت ارفاقی شش ماهه از پایان دوره برای پرداخت هزینه تمدید، با احتساب هزینه تاخیر،در نظر گرفته می شود.

چه کسانی می توانند نسبت به علامت ثبت شده خود اعتراض نمایند؟

• کسانی که آن علامت را علامت تجاری خود می دانند.
• کسانی که آن علامت با علامت آن ها به اندازه ای شباهت دارد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه می اندازد

***در هر یک از دو صورت فوق الذکر اگر معترض کسی باشد که علامت قبلاَ به اسم او ثبت نشده است باید در حین اعتراض برای خود مطابق مقررات این قانون تقاضای ثبت کرده،حق الثبت و تمام مخارج مربوط به آن را باید پرداخت نماید.

شما می توانید برای ثبت برند خود در کرج با تیم کارشناسی ما ، که متشکل از وکلای پایه یک دادگستری و با تجربه راهنمایی بگیرید.ما در موسسه ثبت امیران کارهای مربوط به ثبت برند، اخذ گرید ، اخذ رتبه (گرید) پیمانکاری و تمام امور مربوط به ثبت شرکت  و به ویژه ثبت شرکت در کرج و سایر شهرستان ها را بالاترین کیفیت انجام میدهیم.

مطالب مرتبط

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید