ثبت برند شهریار

ثبت برند شهریار

اولین قدم بعد از ثبت شرکت شهریار ، ثبت برند شهریار است . ثبت برند بسیار مهم است ، شما با ثبت برند جلوی هر گونه سوء استفاده از کسب و کار خود را می گیرید . ثبت برند برای کسب و کار شما اعتبار به ارمغان می آورد حتی می توانید در خواست وام نیز نمایید . اگر قصد ثبت برند خود را دارید می توانید با شرکت ثبت امیران تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

برند

انجمن بازاریابی آمریکا برند را یک نام ، اصطلاح ، طراحی ، نماد یا هر ویژگی دیگر که ، کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشند گان متمایز می کند ، تعریف کرده است . یک برند ممکن است یک محصول ، یک خانواده از محصولات  یا همه محصولات  آن فروشنده را معرفی کند.

برند یک هویت شناخته شده از محصولات و خدماتی است که یک شرکت ارائه می دهد . برند ها به عنوان یکی از ارزشمند ترین دارایی های شرکت ها شناخته می شوند . علائم تجاری نشان دهنده چهره شرکت ، شعار، کالا و خدمات شرکت ها است . برندها تصمیم گیری را  برای مصرف کنندگان ساده می کنند . مصرف کنندگان در طی یک دوره زمانی ، مارک هایی را که نیازشان را برآورده می کنند ، کشف می کنند. اگر مصرف کنندگان از برند های ثبت شده اطلاع داشته باشند ، می توانند هنگام خرید محصولی سریعتر تصمیم گیری کنند و در زمان خود صرفه جویی نمایند . همچنین هزینه های جستجو برای  یافتن  و انتخاب محصول مورد نظرخود را ذخیره می کنند .

 

چرا باید برند خود را ثبت کرد ؟

  • میتوان از آن برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کرد .
  • مشتریان برند شما می توانند محصولات شما را از دیگران تشخیص دهند .
  • جزء مهم و ضروری برای دریافت موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
  • امکان درخواست برای وام بانکی می توان داشت .
  • در صورت بروز هرگونه سوء استفاده می توان اقدام قانونی نمود .

مدارک لازم برای ثبت برند شهریار

 

  1. فتو کپی از مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت ( شامل شناسنامه و کارت ملی )
  2. فتوکپی مدارک ثبت شرکت ( آگهی تاسیس و اگهی تغییرات شرکت اعم از تغییر نام ، آدرس ، … )
  3. فتوکپی از مجوزهای شرکت ( پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس ، پروانه ساخت ، … )
  4. رونوشت از کارت بازرگانی ( حتما به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت باشد )
  5. روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت
  6. یک نمونه از تصویر علامت تجاری به ابعاد ۱۰ * ۱۰
  7. مهر شرکت

 

ثبت برند شهریار : برند های ممنوع و غیر قابل ثبت

ثبت برند در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه ، عفت عمومی ، اخلاق حسنه ، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است . انتخاب و ثبت برند در ایران تابع شرایط خاصی است که حتما باید این شرایط رعایت شود . به موجب ماده ۵ قانون ثبت علائم و اختراعات، ثبت برند های زیر ممنوع است :

واژه‌های عام:
به عنوان مثال کلمه “رایانه” و یا ” کتاب” به تنهایی غیرقابل ثبت هستند، زیرا این کلمات واژه‌هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند و نمی‌توان استفاده از این کلمات را انحصاری نمود.

واژه‌های توصیف کننده
این کلمات معمولا به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار می‌روند . مثلا ثبت برند ” ترش” برای انواع خوراکی به تنهایی و بدون پسوند قابل ثبت نخواهد بود، به دلیل اینکه کلمه ترش می‌تواند توصیفی از تمام محصولات خوراکی محسوب گردد .

واژه‌های توصیفی و کیفی:
واژهایی چون «عالی»، «بلند»، «زیبا» و … به تنهایی مورد قبول واقع نخواهند شد .
علائم گمراه کننده :

برخی از علائم و اسامی تجاری که مصرف‌کننده را راجع به کیفیت محصول ، ماهیت آن ، مبدأ جغرافیایی و محل تولید محصول به اشتباه انداخته و فریب می‌دهند . به عنوان مثال ثبت برند جهت عرضه محصولات لبنی با تصویر حبوبات مردود خواهد شد، به دلیل اینکه تصور اشتباهی را برای مصرف کننده ایجاد می کند .
علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه:

همچنین عین یا مشابه نشان نظامی‌، پرچم‌ یا سایر نشان‌های مملكتی، نام، نام اختصاری یا حروف اول یك نام یا نشان رسمی متعلق به كشور، سازمان‌های بین دولتی یا سازمان‌هایی كه تحت كنوانسیون‌های بین‌المللی تأسیس شده‌اند .

برای اطلاع از طبقه بندی برند ها به مقالات طبقه بندی ثبت برند قسمت اول و طبقه بندی ثبت برند قسمت دوم مراجعه فرمایید. یا در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید .

متقاضیان محترم جهت ثبت برند شهریار ، با رعایت تمامی موارد گفته شده در ابن مقاله و در صورت نیاز مشاوره با کارشناسین مجرب امیران ثبت می تو.انند ، اقدام به ثبت برند خود در شهریار نمایند.

 

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید