ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی

در این مقاله می خواهیم به شما عزیزان اطلاعات کافی در زمینه ثبت برند مواد غذایی از جمله مدارک لازم ، مراحلی که باید تا ثبت برند طی شود خدمت شما عزیزان ارائه کنیم . نکته قابل ذکر این است که از آنجایی که ثبت برند کاری بسیار دشوار و زمانبر است بهتر است که آن را به یک موسسه حقوقی باسابقه بسپارید تا ظرف کمترین مدت زمان برند شما را به ثبت رساند . موسسه حقوقی امیران می تواند شما را در این زمینه یاری رساند .

تعریف ماده غذایی

به هر ماده ای که هر موجود زنده ای آن  را می خورد یا می آشامد غذا یا موادغذایی گفته می شود. که مایعات نوشیدنی نیز شامل آن می شود .هر ماده ای که برای تغذیه و حمایت بدن انسان مصرف شود ماده غذایی نام دارد. مواد غذایی اکثراً منشأ حیوانی و گیاهی دارد و مواد مغذی ضروری برای بدن انسان را تامین می کنند. مانند : کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها یا مواد معدنی.

کلیه ی موادغذایی در چهار گروه اصلی زیر طبقه بندی می شوند :

  • گروه شیر و لبنیات : شیر، ماست ، پنیر، کشک و بستنی .
  • گروه گوشت، حبوبات و مغزها : انواع گوشت قرمز و سفید و سایر حبوبات .
  • گروه نان و غلات : انواع نان ، برنج ، ماکارونی ، گندم ، جو و ذرت .
  • گروه میوه ها و سبزیجات : انواع میوه ها و سبزیجات .

مزایای ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی می تواند برای دارندگان خود مزایای زیادی از قبیل  موارد زیر ایجاد نماید :

  • در اخذ موافقت نامه های اعطای نمایندگی می تواند نقش مهمی داشته باشد .
  • در بازاریابی محصولات شما می تواند موثر باشد .
  • به خود شرکت ها این انگیزه را می دهد تا در حفظ و بهبود کیفیت محصولات خود سرمایه گذاری کنند .
  • باعث تمایز شرکت شما از دیگر رقبا می گردد .
  • به مشتریان شما امکان تمیز محصولات شما از دیگر رقبای خود را می دهد .
  • منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیاز برای شما می باشد .

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند مواد غذایی

  1. دو نسخه ازاظهارنامه علامت که تکمیل شده باشد .
    ۲٫ کلیه مدارک شناسایی متقاضی
    الف ) مدارک شناسایی اشخاص حقیقی شامل : کپی شناسنامه و کارت ملی
    ب ) مدارک شناسایی اشخاص حقوقی شامل : آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت، تصویر شناسنامه وکارت ملی صاحبان امضا
    ۳٫ مدارک نماینده قانونی ( در صورتی که تقاضاء توسط نماینده قانونی مانند : وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و… باشد می بایست مدارک آنها نیز ضمیمه گردد. )
    ۴٫ تصویر گرافیکی از برند (حداکثر ۱۰×۱۰ سانتی متر)
    ۵٫ ارائه مدارکی که نشاندهنده ی فعالیت شما در زمینه  رشته  در خواستی  باشد . به عنوان مثال جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی یا پروانه کسب و…
    ۶٫ استفاده از حق تقدم :
    درصورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر ۶ ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
    ۷٫تهیه یک نسخه از ظوابط وشرایط استفاده از علامت جمعی که می بایست به تأییدیه مقام صلاحیت دار رسیده باشد .
    ۸٫ رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی .

مراحل ثبت برند مواد غذایی

  1. گام اول : استعلام برند . به منظور اینکه قبلا توسط اشخاص دیگر به ثبت نرسیده باشد .
  2. گام دوم : پس از انتخاب نام برند و تایید استعلام می بایست به اداره مالکیت معنوی به نشانی  http://iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید و اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نمایید و کد پیگیری دریافت کنید.
  3. گام سوم : پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
  4. گام چهارم : بعد از انتشار آگهی نوبت اول بایستی مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود، و نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.
  5. پس از گذشت زمان مقرر در صورتی که شخص یا اشخاصی نسبت به برند شما اعتراضی نداشته باشد باید برای آگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند اقدام کنید.

 

چند نکته در خصوص ثبت برند مواد غذایی

  • مدت اعتبار هر برند ده سال است که البته تمدید این مدت بلامانع می باشد .
  • در صورتی که برندی به ثبت رسیده باشد ولی به مدت سه سال از تاریخ ثبت از آن استفاده نشده باشد هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از قانونگذار درخواست نماید و نسبت به ثبت آن برند اقدام کنند .
  • هر نام برند فقط می تواند یک بار به ثبت رسیده باشد و ثبت دوباره نام برندی که قبلا در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد ممنوع است .

شایان ذکر است که در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه های ثبتی می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی امیران تماس حاصل فرمایید .

امیران ارائه دهنده کلیه خدمات ثبتی از جمله ثبت برند در کرج ، ثبت شرکت در کرج ، صدور کارت بازرگانی و … در استان البرز می باشد .

مطالب مرتبط

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید