ثبت برند هشتگرد

از مهم ترین کارهایی که مدیران شرکت ها بعد از ثبت شرکت در هشتگرد انجام دهید ثبت برند هشتگرد است . اگر قصد اخذ برند هشتگرد را دارید می توانید با موسسه ی ثبت امیران تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشاوره ای جامع و کامل در این باره به شما بدهند.

مفهوم برند

هر شرکت با تعریف برند خود این پیام را به شرکای تجاری ، مشتریان  و کارکنان سازمان خود میدهد که ما ، چه نوع سازمانی و با چه اهدافی هستیم . به بیان دیگر برند تصویری از یک کالا و خدمات را در ذهن مصرف کننده تداعی می کند . هویت برند در واقع جوهر اصلی هر برند است.

تصویر برند نخستین کلماتی است که با شنیدن نام برند به ذهن شما خطور می کند . تصویر برند مجموعه برداشت ها و تصوراتی است که ، از کل موجودیت یک برند ( از جمله کیفیت  و نقاط قوت و ضعف ) چه براساس واقعیت و چه براساس برداشت ذهنی در ذهن مخاطبان برند شکل گرفته است.

در فارسی واژه ی مارک یا برند معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی به ‌کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد . به بیان دیگر «برند» دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند .

ویژگی اخذ برند هشتگرد

برای اخذ برند هشتگرد شما نیاز دارید که یک نام برای برند خود انتخاب کنید . یک برند نیرومند باید این صفات را دارا باشد :

  • تناسب با حوزه فعالیت
  • جایگاه مناسب
  • تحمل پذیری
  • اعتبار
  • الهام بخش
  • بی همتایی
  • جذابیت و نوآوری
تاریخچه برند

علائم تجاری قدمتی ۴ هزار ساله ریشه در مصر باستان دارد. صنعتگران چینی دو هزار سال پیش علائم تجاری مخصوص به خود را در داخل نیم دایره هایی که حک می کردند، ثبت نمودند. با گذر زمان و انقلاب صنعتی در قرن ۱۷ نشانه های تجاری برروی همه ی کالاها و اسناد تجاری نقش بستند ؛ بطور مثال در اروپا صنعتی شدن،  تولید صابون محلّی را به کارخانه های متمرکز تولیدکننده صابون تغییر داد . زمانی که تولیدات حمل می شدند، کارخانجات باید آرم و نشان خود را بر روی محموله ها حک می کردند تا مشخص شود محصولات مربوط به کدام تولید کننده است . تولیدات بصورت انبوه نیازمند این بود که به بازار وسیعتری فروخته شود.

تولید کنندگان دریافتند که بسته بندی یک شکلِ صابون ، توان رقابت با محصولات تولیدی محلّی را ندارد و نیاز به یک بسته بندی متفاوت وجود دارد. کالاهای بسته بندی شده نیازمند متقاعد کردن بازار بودند که این کالاها بهترازکالاهای تولید محلّی می توانند نیاز مصرف کننده را برطرف نمایند . برای تمایز قایل شدن بین محصولات تولیدی محلّی و محصولات تولید انبوه که غیر محلّی بودند، شرکتها اقدام به نام گذاری محصولات خود کردند و بدین ترتیب اولین نام های تجاری در اروپا به وجود آمدند . صابون کامپ بل ، نوشابه کوکاکولا و جو کواکر  از جمله اولین محصولاتی بودند که برای آشنایی بیشتر مصرف کننده با محصول، نامگذاری تجاری شدند.

مدارک موردنیاز برای اخذ برند هشتگرد

مدارک مورد نیازبرای ثبت برند شامل موارد زیر است:

  1. فتو کپی از مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت ( شامل شناسنامه و کارت ملی)
  2. فتوکپی مدارک ثبت شرکت ( آگهی تاسیس و اگهی تغییرات شرکت اعم از تغییر نام ، آدرس ، … )
  3. فتوکپی از مجوزهای شرکت ( پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس ، پروانه ساخت ، … )
  4. رونوشت از کارت بازرگانی ( حتما به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت باشد. )
  5. روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت
  6. یک نمونه از تصویر علامت تجاری به ابعاد ۱۰ * ۱۰
  7. مهر شرکت

نکات اخذ برند هشتگرد

  • داشتن برند اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی بداند.
  • برند قابل انتقال بوده و باید طبق قوانین ثبت برند باشد.
  • تغیرات اعمال شده فقط زمانی قابل رسمیت است که ثبت شده باشد.
  • زمان تمدید برند هر ۱۰سال یکبار است.
  • برای ثبت چند برند باید برای هرکدام اظهارنامه جدا داد.
  • اجازه استفاده از علامت توسط اشخاص دیگر باید ثبت شده باشد.

ثبت امیران متخصص در زمینه های ثبت شرکت در کرج ، ثبت برند ، اخذ گرید ، ثبت انواع شرکت از جمله شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت پیمانکاری  و … است .جهت انجام کلیه امور مربوط به ثبت خود با کارشناسان و وکلای پایه یک ما مشورت کنید ، تنها کافی است با ما تماس بگیرید .

مطالب مرتبط

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید