ثبت شرکت در نظرآباد

ثبت شرکت در نظرآباد

باتوجه به گسترده بودن شهر نظر آباد و جمعیت بالای آن و همچنین وجود کسب و کارهای متفاوت ود متعدد آنو لزوم ثبت شرکت در نظرآباد برآن شدیم تا توضیح کوتاهی درباره انواع شرکت های قابل ثبت در نظرآباد توضیحاتی را ارائه دهیم. البته در این مقاله ما توضیح کوتاهی درباره هریک از شرکت ها میدهیم شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقالات مرتبط با این موضوع  ، ثبت شرکت ماهدشت ، ثبت شرکت فردیس ، ثبت شرکت مسئولیت محدود مراجعه فرمایید .

شرکت چیست ؟

شرکت یک انجمن داوطلبانه  است که برای تشکیل یک کسب و کار سازمان یافته است . شرکت ها می توانند به شیوه های مختلف سازماندهی شوند. به عنوان مثال، شرکت شما می تواند یک شرکت خصوصی، یک مشارکت یا یک شرکت باشد. بسته به نوع شرکتی که با آن سروکار دارید ، ممکن است متعلق به فرد یا گروهی از افراد باشد . مسئولیت در بیشتر انواع شرکت ها توسط صاحبان تصدیق می شود و می تواند بسته به نوع آن ، محدود یا نامحدود باشد .

 

انواع ثبت شرکت در نظرآباد

  • ثبت شرکت در نظرآباد :سهامی عام
  • ثبت شرکت نظرآباد :سهامی خاص
  • ثبت شرکت در نظرآباد :مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در نظرآباد :تضامنی
  • ثبت شرکت در نظرآباد :نسبی
  • ثبت شرکت در نظرآباد :تعاونی
  • ثبت شرکت در نظر آباد :مختلط سهامی
  • ثبت شرکت در نظر آباد :مختلط غیر سهامی

 

  • شرکت مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر ایجاد می گرد د . در این نوع شرکت هر یک از سهام داران به میزان سهام خود مسئول و مقروض تعهدات شرکت اند . در نام گذاری این نوع شرکت باید عبارت « با مسئولیت محدود » قید شود ، همچنین نام هیچ یک از شرکا نباید در نام شرکت قید شود .

 

  • شرکت تضامنی

شرکت تضامنی شرکتی است که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر ایجاد می گرد د . در این نوع شرکت همه سهام داران به یک میزان  مسئول و مقروض تعهدات شرکت اند . در نام گذاری این نوع شرکت باید عبارت « تضامنی » قید شود ، همچنین حداقل نام یکی از شرکا باید در نام شرکت قید شود . حداقل میزان سهام اولیه برای این نوع شرکت یک میلیون ريال است .

 

  • شرکت تعاونی

در شرکت تعاونی افرادی از یک صنف و رده برای گرفتن وام و تسهیلاتی تشکیل شرکت می دهند . در شرکت های تعاونی حداقل ۵۱ % یا بیشتر سهام آن توسط اعضا تهیه می شود . این نوع شرکت در دو گروه فعالیت دارند .

گروه اول ) شرکت تعاونی تولیدی : به شرکتی گفته می‌ شود که به منظور اشتغال اعضا در امور کشاورزی و دامداری و یا دامپروری ، پرورش و صید ماهی ، شیلات و صنعت و معدن عمرانی ( شهری و یا روستایی و عشایری ) تشکیل می شود ، که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهار چوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها تامین می‌ نمایند .

گروه دوم ) شرکت تعاونی توزیعی : به شرکتی گفته می‌ شود که در امورات مربوط به تهیه و توزیع کالا ، خدمات ، مسکن و سایه نیازمندی‌ های افراد فعالیت می ‌نماید .

 

  • شرکت سهامی عام

در شرکت سهامی عام هر عضو به میزان سهام خود مسئول است . این گونه شرکت از جمله شرکت های سهامی هستند که سرمایه آن از طریق فروش اوراق بهادار تهیه می گرد د . تعداد اعضای این نوع شرکت معمولا عموم مردم هستند و اعضای آن نباید کمتر از سه نفر باشد . در نام گذاری این نوع شرکت باید عبارت « سهامی عام » قید گردد .

  • شرکت سهامی خاص

این گونه شرکت ها در رده ی شرکت های سهامی قرار می گیرد و اعضای آن نباید کمتر از سه نفر باشد . سرمایه اولیه نیز توسط موسسین آن تهیه می شود . در نام گذاری این نوع شرکت باید عبارت « سهامی خاص » قید گردد .

 

  • شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و میزان مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای که در شرکت گذاشته اند ، است . در نام گذاری این نوع شرکت باید عبارت « نسبی » قید گردد .

 

  • شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی  شرکتی است که تحت اسم مخصوصی بین یک عده از شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می ‌شود . شرکا ی سهامی کسانی هستند که سرمایه آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمت درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه است که در شرکت دارند . شریک ضامن کسی است که سرمایه او به صورت سهام در نیامده و مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارائی شرکت پیدا شود .

 

  • شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی  شرکتی است که برای امور تجارتی تحت اسم تجارتی مخصوص بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام ، تشکیل می‌شود . شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود . شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه‌ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد . در اسم شرکت باید عبارت شرکت« مختلط » و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود .

 

تمامی انواع شرکت هایی که درباره آنها توضیحاتی در بالا ،ارائه شده است قابلیت ثبت شرکت در نظرآباد را دارا می باشد.

موسسه حقوقی امیران متخصص در زمینه های ثبت شرکت در کرج ، اخذ کد اقتصادی ، ثبت برند ، ثبت اختراع ، خرید و فروش رتبه و برند در شهرهای تهران تبریز شیراز  و … می باشد . در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان و وکلای پایه یک ما مشورت نمایید یا برای انجام کلیه امور ثبتی خود مشاوره دریافت کنید .

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید