ثبت شرکت ماهدشت

ثبت شرکت ماهدشت

گاهی افرادی برای داشتن یک کسب و کار در ماهدشت و کسب در آمد از آن اقدام به ثبت شرکت در ماهدشت می کنند . شرکت ها بنگاه های اقتصادی هستند که سهم زیادی در رونق اقتصادی و صنعتی کشور ها دارند . شما برای ثبت شرکت ماهدشت ، صفادشت ، تهران ، کرج و دیگر شهرها می توانید با موسسه ثبت امیران تماس بگیرید تا ما این کار را برای شما انجام دهیم .

انواع ثبت شرکت ماهدشت

زمانی که شما اقدام به ثبت شرکت ماهدشت می کند ممکن این سوال به ذهنتان خطور کند که چه نوع شرکتی برای من بهتر است ؟ ما برای شما پیشنهاداتی داریم :

  • اگر فعالیت هنری ، حقوقی ، فرهنگی ،آموزشی و به طور کلی فعالیت غیر تجاری دارید، بهترین انتخاب برای شما ثبت موسسه غیر تجاری است.
  • اگر فعالیت تعاونی زیر نظر وزارت تعاون دارید، بهتر است شرکت تعاونی ثبت کنید. در شرکتهای تعاونی سهام شرکا یکسان و تعداد شرکا معمولا زیاد است.
  • به شرکتهایی که بیش از نیمی از سهام آنها و در نتیجه کنترل شرکت متعلق به عموم مردم باشد سهامی عام می گویند . مانند کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ، بنابراین اگر قصد ورود به بورس و عرضه سهام شرکت به عموم مردم را دارید، شرکت سهامی عام بهترین انتخاب شماست.
  • در غیر از این موارد معمولا شرکت مسئولیت محدود و یا سهامی خاص را به ثبت برسانید. این دو نوع شرکت از سایر انواع شرکت رایج تر بوده و مالکیت و سهام آنها به افراد خاص تعلق دارد. برای روشن شدن موضوع و اینکه کدام یک از این دو برایتان مناسب تر است .می توانید به مقالات ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت در مشهد مراجعه نمایید .

 

 

ثبت شرکت ماهدشت : مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود و هریک از شرکا بدون اینکه سهام شرکت به قطعات تقسیم شود به  میزان سرمایه خود مسئول قروض وتعهدات شرکت هستند. نکته لازم به ذکر این است که شما باید در ثبت شرکت خود نام مسئولیت محدود را درج کنید .

ثبت شرکت ماهدشت : تضامنی

شرکتی است که تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود و اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد ٬هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض می‌باشند.عبارت « تضامنی » و نام برخی مالکان شرکت باید در نامگذاری شرکت آمده باشد .

 

مراحل و مدارک لازم برای ثبت شرکت ماهدشت

برای ثبت شرکت ابتدا باید سهامداران و درصد سهام هر یک از شرکا را مشخص کنید . صاحبان اصلی شرکت ها سهامداران اند  که در سود یا زیان شرکت شریک اند . حداقل سهامداران در شرکتهای مسئولیت محدود ۲ نفر و در سهامی خاص ۳ نفر است.

سپس چند نام مناسب حداقل ۳ سیلابی ( ۳ کلمه ای ) انتخاب کنید ، سعی کنید یک کلمه  با نام خاص  باشد.
موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید . دقت کنید اگر موضوع نیاز به مجوز داشت قبل از ثبت شرکت از مرجع مربوطه مجوز بگیرید .
نشانی دفتر مرکزی شرکت و احتمالا نشانی شعب شرکت در شهرستان ها را به همراه کدپستی مشخص کنید . ( برای ثبت شرکت لازم نیست در ابتدا حتما مکان اداری داشته باشید )
مدیران شرکت ، بازرسان و دارند گان حق امضا را مشخص کنید.

  • هیات مدیره حداقل ۲ نفر عضو دارد که در شرکتهای سهامی خاص حتما بایستی سهامدار باشند.
  • مدت ماموریت هیات مدیره در سهامی خاص حداکثر ۲ سال است .
  • مدیر عامل می تواند از اعضای هیات مدیره باشد یا نباشد.
  • انتخاب بازرس اصلی و علی البدل برای شرکتهای سهامی خاص برای هر سال مالی (معمولا همان سال شمسی) اجباری است .
  • اعضای هیات مدیره یا خویشاوندان درجه یک آنها نمیتوانند بازرس باشند .
  • اگر در شهرستانها شعبه دارید مدیر شعبه را هم تعیین کنید .

مدیران و بازرسین باید در تهران و شهرهای بزرگ به دفاتر پلیس ۱۰ + و در سایر شهرستان ها به اداره تشخیص هویت آگاهی مراجعه و گواهی عدم سو پیشینه را دریافت کنند .

مدارک شناسایی کلیه سهامداران و مدیران و بازرسین که بایستی توسط وکیل دادگستری و یا دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شود .

 

موسسه ی حقوقی امیران با سابقه بیش از یک دهه خود در امور ثبت شرکت ، با بهره گیری از کارشناسان و وکلای پایه یک می تواند شما در در زمینه ها ی مختلف از جمله خرید و فروش برند ، اخذ گرید ، ثبت طرح صنعتی راهنمایی نماید .

مطالب مرتبط

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید