کاربرد ثبت شرکت در کرج

کاربرد ثبت شرکت در کرج

برای فهمیدن کاربرد ثبت شرکت در کرج نیاز است تا اطلاع کلی درباره انواع شرکت ها و موضوع فعالیت و نحوه تشکیل آن ها دانست . افراد برای انجام فعالیت اقتصادی و کسب درآمد اقدام به تاسیس شرکت می نمایند . بطور ساده می توان شرکت را از اجتماع افراد مختلف ، در چارچوب قوانین و قواعد مشخص  ، در راستای انجام فعالیت تجاری و اقتصادی دانست .

برای داشتن شرکت باید آن را به ثبت رساند تا وجاهت قانون پیدا کند ؛ زیرا شرکت هایی که در اداره ثبت شرکت ها ، به ثبت نرسیده باشند توسط مراجع قانونی منحل می گردند .

طبق ماده ۲۰ قانون تجارت شرکت ها به هفت گروه زیر طبقه بندی می شوند :

۱) شرکت سهامی

۲) شرکت با مسئولیت محدود

۳) شرکت تضامنی

۴) شرکت مختلط غیر سهامی

۵) شرکت مختلط سهامی

۶) شرکت نسبی

۷) شرکت تعاونی تولید و مصرف

۸) شرکت مدنی

 

ثبت شرکت و کاربرد ثبت شرکت در کرج  

شرکتبا مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت های تجاری است که با حداقل دو شریک ، با مسئولیت محدود تشکیل می گردد . منظور از مسئولیت محدود نیز بدین معنا ست که هر سهم دار به میزان سرمایه خود مسئول است .

افرادی که قصد ثبت شرکت بازرگانی را دارند شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت ها یک میلیون ریال لازم است . مدت مسئولیت هیات مدیره در شرکت مسئولیت محدود، نامحدود است مگر اینکه در اساسنامه به ترتیب دیگری در نظر گرفته شده باشد.

ثبت شرکت تضامنی

شرکتی است که تحت نام مخصوصی جهت انجام امور تجاری بین ۲ یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود به طوری که اگر دارایی شرکت برای ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هریک از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات شرکت در مقابل افراد ثالث است.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین ۱ یا چند نفر شریک ضامن و ۱ یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

ثبت شرکت مختلط سهامی

شرکتی است که تحت نام مخصوصی بین یک عده شرکای سهامی و ۱ یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود.

ثبت شرکت نسبی

شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین ۲ یا چند نفر تشکیل می گردد و مسئولیت هریک از شرکاء به میزان سرمایه ی آنها در شرکت می باشد.

ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف

مشارکتی است که عده‌ای از افرادی که هم‌صنف یا تناسبی مشابه برای دستیابی به منافع مشترک گردهم می‌آیند و در حقیقت بهم کمک می‌کنند .

در شرکت تعاونی ممکن است اعضا دارای سرمایه و سهم یکسان از سود نداشته باشند اما هرعضو بدون توجه به درصد سهامش، یک رای دارد و نسبت سهام به رای وجود ندارد. درواقع تعاونی، متکی به اعضاء است نه به سرمایه.

 

از اهداف و کاربرد ثبت شرکت در کرج می توان به موارد زیر اشاره نمود .

  • امکان خريد و فروش
  • صادرات و واردات کليه کالاهاي مجاز بازرگاني
  • اخذ و اعطاي نمايندگي داخلي و خارجي
  • شرکت درمناقصات و مزايدات دولتي و عمومي
  • ايجاد شعب در سراسر کشور
  • شرکت در نمايشگاههاي داخلي و خارجي
  • اخذ وام و تسهيلات از کليه بانکها و موسسسات دولتی و خصوصی

 

علاوه بر کاربرد های ثبت شرکت  که ذکر شد ، مزایای دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای دانستن آنها با ما تماس بگیرید .

ما در موسسه حقوقی امیران در تمام زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات شرکت ها ، صدور کارت بازرگانی و … آماده ارائه خدمات به شما هم وطنان عزیز در تمام نقاط می باشیم .

 

 

مطالب مرتبط

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید