خرید رتبه ابنیه | اخذ رتبه | شرایط اخذ رتبه ۵ ابنیه | مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه ۵ ابنیه

خرید رتبه ابنیه

خرید رتبه ابنیه چیست ؟ چرا معمولا توصیه می شود بعد از این که شرکت را ثبت کردید باید به دنبال گرفتن رتبه و گرید کاری خود باشید؟ 

هدف از این که می خواهند رتبه و گرید بیشتری را برای شرکت و کار خود تهیه کنند این است که برای شراکت در کارهای دولتی بزرگ و همین طور پروژه های پیمانکاری نیاز است که حتما گرید و رتبه شرکت زیاد باشد. شرکت ها و نهاد های دولتی همواره اعلام می کنند که حتما فرم رتبه خود را داشته باشید.

چگونه می توانید رتبه بندی شرکت را دریافت کنید؟ برای این که بخواهید در رتبه بندی شرکت ها کاری انجام دهید لازم است که اخذ رتبه ۵ که هزینه ای دارد را پرداخت کنید تا در ادامه ثبت تغییرات شرکت انجام شود. در این کار لازم است که ابتدا ممیزی های عملیاتی شرکت شما انجام شود و سپس فرآیند کاری که در آن شرکت دارید به آن سطح از نمره ای که می خواهید دریافت کنید برسانید.

در این حالت شما می توانید از یک کارشناس استفاده کنید و در مدتی کوتاه به توانایی های علمی و فنی دست پیدا کنید.

اما در خصوص هزینه های دیگری که مربوط به اخذ و خرید رتبه می باشد، آن ها مرتبط می شوند با سامانه ساجات و فیش های واریزی که برای همه ی شرکت هایی که تصمیم دارند در این رتبه بندی شرکت داده شوند ثابت است.

برای این که اخذ رتبه را داشته باشید باید هزینه هایی را پرداخت کنید که این هزینه ها معمولا در دو مرحله پرداخت می شود: اولین مرحله ای که شما باید این هزینه ها را پرداخت کنید مربوط می شود به آماده سازی مدارک مانند آماده کردن روزنامه رسمی شرکت ها، گرفتن کپی ها، گرفتن فیش های واریزی که از سامانه ساجات در زمان ثبت در خواست دریافت می نمایید.

بعد از این که مدارک خود را آماده سازی کردید و هزینه های مربوط به این بخش را هم پرداخت کردید، نوبت به این می رسد مرحله دوم پرداخت خود را داشته باشید که در این مرحله باید برای اجرا کردن مقررات اخذ رتبه بندی شرکت ها و شرایط مورد نیاز به صورت عملی هزینه هایی را بپردازید.

خرید رتبه ابنیه نیازمند چه مدارکی می باشد؟

رتبه ابنیه برای شرکت های پیمانکاری از ۱ الی ۵ تعیین می شود و اخذ رتبه ابنیه شامل اموری است که در خصوص ساخت و ساز های ابنیه های مختلف اعم از آجری، سنگی، سازه های ساختمانی، دیوار کشی، محوطه های کوچک و بزرگ استفاده می گردد.

برای این که رتبه ابنیه را خریداری کنید لازم است که این موارد و مراحل را بگذرانید:

۱- دریافت پوشه ای که صلاحیت از انجمن های صنفی پیمانکاران را داشته باشد.

۲- تحویل یک درخواست که در آن رتبه مورد تقاضا قرار داده شده باشد، مخاطب این نامه معاونت فنی و عمرانی استانداری باید باشد، لازم به ذکر است که در هر جایی که شرکت ثبت شده است باید در همان جا هم در خواست تشخیص صلاحیت داده شود.

۳- ارائه مدارکی از شرکت نظیر تاسیس شرکت، اساسنامه، شرکت نامه، اظهارنامه و … .

۴- ارائه مدارک شناسایی تمام اعضای هیئت مدیره و سهامداران

۵- اسناد محل شرکت نظیر اجاره نامه، سند مالکیت

۶- ارائه کد اقتصادی شرکت

۷- ارائه ی مدارک مهندسی نظیر این که نیازمند این هستید که یک مهندس با ۳ سابقه بیمه که البته هر چه سابقه مهندسی بالاتر باشد امتیاز شرکت افزایش می یاید و همچنین نیاز به یک مهندس بدون سابقه می باشد.

برای خرید رتبه ابنیه باید چه شرایط عمومی داشته باشید؟

۱- باید تقریبا دو سوم از اعضای شرکت لیسانس را داشته باشند.

۲- مجموع کل بیمه ی دو نفر از اعضای شرکت باید روی هم ۶ سال باشد، در حالتی که فقط یکی از افراد دارای بیمه باشد باید سابقه بیمه ای در خصوص ابنیه نزدیک به ۷ سال را داشته باشد.

موسسه حقوقی ثبت امیران دارای چندین سال تجربه در زمینه اخذ رتبه و گرید برای شرکت های پیمانکاری و هم طور اخذ رتبه انفورماتیک می باشد. شرکت ثبت امیران به جز فعالیت در زمینه ثبت برند، در امور فروش رتبه پیمانکاری و خرید و فروش رتبه ۵ ابنیه هم کار می کند.

خرید رتبه ابنیه

 

اخذ رتبه شرکت چه مراحلی را دارد؟

برای این که اخذ رتبه حاصل شود لازم است که شرکت متقاضی این مراحل را پشت سر بگذارد:

۱- در ابتدایی ترین مرحله لازم است که به سامانه ساجات اخذ رتبه رفته و ثبت نام اولیه خود را انجام دهیم و بعد از آن که ثبت نام اولیه انجام شد یک شناسه و کد رهگیری می دهند که باید این کد را تا آخرین مرحله در نزد خود نگه دارید.

۲- تمامی این مدارکی که این سامانه از ما خواسته است را باید به صورت کامل پیدا کنید در این شرایط است که پیش از ثبت نام  می توانیم از این مدارک اسکن تهیه کرد و در کمترین زمان ممکن آن ها را در سایت ممکن بارگذاری کنید.

۳- مدارکی که از سامانه ساجات از ما خواستند را تحویل می دهیم.

۴- فیش های واریزی پرداخت می شود و همچنین حساب این سامانه هم دریافت گردد.

۵- وقتی تمامی این مراحل انجام شد اکنون نوبت آن است که به صورت مداوم پیگیری های لازم را انجام دهید.

برای خرید رتبه ۵ ابنیه باید چه شرایطی داشت ؟

اگر تصمیم دارید که در چند وقت آینده به عنوان یک پیمانکار در رشته ابنیه فعالیت داشته باشید لازم است که در مورد خرید و اخذ رتبه ۵ ابنیه اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه به بیان و بررسی راه های خرید و گرفتن رتبه ۵ ابنیه می پردازیم.

شرایط اخذ رتبه ۵ ابنیه

با گرفتن رتبه ۵ ابنیه سبب می گردد که پیمانکار صلاحیت قانونی پیدا کند و بعد از آن بتواند در مناقصه ها شرکت کند. به همین دلیل اگر پیمانکاران می خواهند که این رتبه را بدست آورند باید حتما یک سری حداقل هایی را فراهم کنند تا بتوانند به این رتبه نائل شوند.

شرایط اخذ رتبه ۵ ابنیه :

۱- مدرک تحصیلی مدیر عامل و حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره کمتر از لیسانس نباشد.

۲- هیچ گونه سوسابقه ای وجود نداشته باشد.

۳- شرکت کاملا به صورت قانونی و در حیطه فعالیت های ابنیه و ساختمان به ثبت رسیده باشد.

۴- دو فرد از میان اعضای امتیازآور شرکت باید فارغ التحصیل از رشته های عمران و ساختمانی باشد و یکی از این افراد باید دارای دست کم ۷ سال سابقه بیمه باشد اما فردی که نفر دوم هست اگر سابقه بیمه هم نداشته باشد مشکلی ندارد همچنین می تواند هر دو نفر ۳ سال سابقه بیمه را داشته باشند.

در صورتی که به دنبال اخذ و خرید رتبه ۵ ابنیه هستید، می تواند با فراهم کردن شرایط گفته شده اقدام کنید برای صدور رتبه ۵ ابنیه باید به استانداری ها و معاونت فنی و عمرانی مراجعه فرمایید.

روند اخذ رتبه ۵ ابنیه

همان طور پیش تر گفتیم اگر پیمانکاری تمامی شرایط اخذ و خرید رتبه ۵ ابنیه باشد برای این که این مورد را دریافت کند لازم است که که به استانداری های محل ثبت شرکت درخواستی دهد و مدارک خود را ارائه کند.

برای ادامه روند بایستی به سایت  www.sajat.mporg.ir مراجعه کرد و در این سایت ثبت نام کرد، اطلاعاتی ثبتی شرکت و آدرس دقیق و مشخصات را ثبت کنید و فایل هایی که مربوط به اسناد و مدارک و قرارداد های شرکت و مدارک شناسایی اعضای امتیاز آور شرکت می باشد به همراه مدارک تحصیلی و سابقه بیمه های آن ها در سایت بارگذاری کنند.

بعد از این که بررسی های اولیه صورت گرفت و اطلاعات و اسناد توسط کارشناسان مرکز ساجات و همین طور استانداری و معاونت فنی و عمرانی بررسی می گردد و بعد از این که کار شما به مرحله ی اصلی رسید لازم است که شما به استانداری و معاونت فنی مراجعه کنید تا باقی مراحل را به صورت حضوری پیگیری کنید. در صورتی که هیچ گونه نقصی در مدارک پیدا نشود، رتبه به پیمانکار تعلق می گیرد.

پیمانکار ابنیه و ساختمان چه کسی است ؟

پیمانکار ابنیه به افرادی حقیقی و حقوقی که در یکی از زمینه های مرتبط با ساخت و ساز ابنیه فعالیت دارند می گویند که بتوانند موفق به دریافت گواهی صلاحیت پیمانکاری در رشته ابنیه بشوند. ویژگی و مزیتی که افرادی که رتبه و گرید پیمانکاری ابنیه را دریافت می کنند این است که می توانند در مناقصه ها و یک سری کارهایی که نیازمند مدرک قابل اثبات به قانون می باشد را سهیم شوند. مقصود ما از این که می گوییم پیمانکار ساخت ابنیه افرادی هستند که در زمینه هایی چون ساخت یناهای فلزی، سنگی، چوبی، اجرای پیاده روها و محوطه سازی های موجود در شهر و … . در صورتی که این افراد در این زمینه ها فعالیت دارند و دارای گواهی صلاحیت پیمانکاری و توانستند رتبه را اخذ کنند، این افراد از دید قانون، پیمانکار قانونی ابنیه هستند.

رتبه پیمانکاران ابنیه از یک الی ۵ متغیر است هر چه که سطح کیفیت یک شرکت بهتر باشد قاعدتا رتبه بهتری را کسب می کنند، در صورتی که شما کار خود را تازه آغاز کرده اید باید حداقل بتوانید شرایط اخذ رتبه ۵ را داشته باشید تا بتوانید وارد مناقصه ها بشوید.

آیا رتبه پیمانکاری در رشته ابنیه تمدید می شود در صورت تمدید چه شرایطی دارد؟

در صورتی که پیمانکاران دارای شرایط اخذ رتبه ۵ باشند در این حالت می توانند از طرقی که گفته شده برای گرفتن آن اقدام کنند، معمولا رتبه ای که صادر می شود نهایتا تا ۴ سال انقضا دارد. بعد از این که اعتبار این گواهی منقضی شود باید برای تمدید آن اقدام کرد که برای تمدید آن نیز باید شرکت همچنان شرایط قبلی را داشته باشد، اعضای امتیاز آورنده ی شرکت تغییر نکرده باشند و شرکت در سال اخیر سود رسانی داشته باشد، در صورتی که همه ی این شرایط را دارا باشند می توانند تا دو مرتبه گواهی خود را تمدید کنند.

در صورتی که تا دو مرتبه، رتبه ی خود را را تمدید کرده باشند، برای بار بعد لازم است که مجددا برای گرفتن آن اقدام کنند. در صورتی که در این سال ها اوضاع شرکت بهبود داشته باشد و پیشرفت کرده باشد پیمانکار می تواند رتبه را ارتقا دهد.

اخذ رتبه ابنیه

شرایط تمدید رتبه بندی شرکت پیمانکاری چیست؟

بعد از این که دوره ی دو ساله رتبه بندی شرکت پیمانکاری تمام شود و شرکت تغییر نداشته باشد، در این حالت این شرکت می تواند برای تمدید رتبه ی خود اقدام کند، مقصود ما از این که تغییر نداشته باشد، این است که ماهیت شرکت پیمانکاری عوض نشده باشد و یا تعداد زیادی از اعضای هیئت مدیره آن نیز تغییر کرده باشد که در این صورت نمی توانند مجددا آن گرید را تمدید کنند.

این امکان وجود دارد که اعضای هیئت مدیره تغییر کند اما تعدادی محدود و آن هم باید افرادی که جایگزین می شوند تماما دارای صلاحیت های لازم باشند. در صورتی که در طی مدتی که گذشته است اوضاع شرکت بهتر شده باشد، در چنین حالتی می توان برای افزایش و ارتقا رتبه قبلی اقدام کنید  و تقاضای رتبه ی بالاتر را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر موارد زیر را مطالعه فرمایید:

ارتقا رتبه بندی شرکت های پیمانکاری چگونه است ؟

با توجه به این که رتبه بندی شرکت ها نشان دهنده ارزش و اعتبار آن ها می باشد و به ان ها کمک می کند که در پروژه ها و مناقصه ها شرکت کنند و هر چه رتبه بیشتر شود در گرفتن پروژه های بهتر کمک می کند، برای افزایش و ارتقا رتبه باید موارد زیر را داشته باشید:

۱- میزان موفقیت در پروژه هایی که قبلا انجام شده است.

۲- مهارت ها و مدارک هایی که توسط اعضای سهامدار یا مهندسین و یا اعضای هیئت مدیره کسب شده است.

۳- داشتن امکانات بالای مالی که بتوانند پروژه های بزرگتر را بگیرند.

۴- تعداد و ارزش مالی پروژه هایی که در این شرکت با رتبه ی قبلی گرفته شده است.

چه مدارکی برای ارتقا رتبه لازم است؟

برای گرفتن رتبه همان طور که پیش تر گفتیم نیازمند این هستیم که یک سری مدارک و شرایط را داشته باشیم برای ارتقا و افزایش رتبه که از مهم ترین فاکتور هایی که باید به آن توجه داشته باشیم افزایش کیفیت سطح خدمات و محصول می باشد.

در چند سال گذشته به سبب ارزش و همین طور بها دادن به شرکت هایی که دارای رتبه و گرید هستند و اجازه شرکت در مناقصات را به آن ها دادن سبب گشته است که تعداد شرکت هایی که به دنبال اخذ رتبه هستند زیاد شود.

در نتیجه برای ارتقا رتبه شرکت های پیمانکاری و ابنیه باید مدارکی را که نشان دهنده این باشد در این مدت شرکت و این مجموعه در جهت افزایش کیفیت کارها و خدمات خود گام برداشته و موفق بوده است.

پانوشت: خرید رتبه ۵ ابنیه، رتبه ۵ ابنیه، شرایط اخذ رتبه ۵ ابنیه، ارتقا رتبه، اخذ رتبه پیمانکاری 

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید