خرید و فروش شرکت تجاری

خرید و فروش شرکت ثبت شده

شرکت تجاری و اماده

امروزه افراد ترجیح می دهند بجای ثبت شرکت از شرکت تجاری، شرکت های اماده و ثبت شده ی دیگر برای انجام امور خود استفاده نمایند تا در زمان و سرمایه ی خود صرفه جویی نموده و در واقع کمبود در وقت و سرمایه و عوامل دیگر را بدین وسیله جبران نمایند و پس اگر قصد خرید یا فروش شرکت تجاری را دارید و در عین حال با محدودیت زمانی مواجه هستید پیشنهاد میکنیم شرکت هایی را خریداری نمایید که ثبت شده اند و دارای رتبه بندی هستند.

تمامی انواع شرکت های تجاری دارای وجه حقوقی بوده و شرکت به تنهایی توانایی انجام فعالیت های تجاری را داراست و خود صاحب اموال و دارایی ها و خط و مشی های تجاری محسوب می شود.

قبل از انجام هرگونه خرید و فروش یک شرکت لازم است تا انواع شرکت ها را به خوبی بشناسیم.

موسسه حقوقی امیران

موسسه حقوقی امیران با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری در زمینه خرید و فروش شرکت در کل کشور، خرید و فروش گرید و رتبه، ثبت برند و لوگو، اخد توکن و… فعالیت میکند.

جهت اگاهی از وضعیت شرکتهای موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰۹۰۲۲۶۳۰۴۰۰

۰۹۱۲۲۶۳۰۴۰۰

۰۲۶۳۲۷۵۲۳۵۳

خرید شرکت تجاری

خرید شرکت تجاری

شرکت های تجاری قابل ثبت در ایران:

  • شرکت های تجاری- سهامی خاص
  • شرکت های تجاری- سهامی عام
  • شرکت های تجاری- با مسئولیت محدود
  • شرکت های تجاری- نسبی
  • شرکت های تجاری- تضامنی
  • شرکت های تجاری- مختلط سهامی
  • شرکت های تجاری- مختلط غیر سهامی
  • شرکت های تجاری- تعاونی تولید و مصرف

 

شرکت های تجاری- سهامی خاص

از جمله شرکت های پرطرفدار بین اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد، همچنین این شرکت ها مراحل ثبت پیچیده ای ندارند ولی لازم به ذکر است تمامی مراحل باید طبق قوانین انجام پذیرد. ثبت شرکت های سهامی خاص به صورت آنلاین و از طریق سامانه ثبت شرکت ها انجام می شود.

خرید و فروش شرکت های سهامی خاص نیازی به آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ندارد.

 

شرکت تجاری-سهامی عام

شرکت های سهامی عام زیر گروه شرکت های بازرگانی محسوب می شوند حتی اگر هیچگونه بخشی از سرمایه این شرکت ها از طرف مردم (فروش سهام) و بخش دیگر از طرف موسسین شرکت تامین می شود. در واقع این شرکت ها قسمتی از سهام خود را طریق اعلامیه پذیره نویسی به فروش می رسانند.طبق این طرح موسسین شرکت آگهی سرمایه گذاری خود در بانک را در جراید منتشر کرده و در معرض دید سرمایه گذاران قرار می دهند تا علاقه مندان بتوانند سهام مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

در شرکت های تجاری- سهامی عام هرگونه فعالیتی برای رسمی شدن نیاز به ثبت nv اداره ثبت شرکت ها دارد.

 

شرکت های تجاری-با مسئولیت محدود

از جمله رایج ترین شرکت ها در ایران شرکت های با مسئولیت محدود می باشند. این شرکت ها اغلب اوقات توسط اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان، آشنایان و یا سایر افراد تاسیس می شود.

هر یک از شرکای این شرکت ها بدون اینکه سرمایه را به سهام تبدیل کنند هر یک به اندازه میزان سرمایه خود در شرکت مسئولیت تعهدات و قرض ها را در شرکت برعهده دارند. در شرکت های با مسئولیت محدود الزامی در برابر بودن میزان سرمایه شرکاء وجود ندارد شرکاء می توانند سرمایه نقدی و غیر نقدی خود را وارد شرکت نمایند و نهایتا هر شریک به اندازه آورده و سهام خود در قبال تعهدات و سود و زیان شرکت مسئول است.

 

شرکت تجاری

شرکت تجاری

شرکت های تجاری- نسبی

در شرکت های تجاری نسبی همانند شرکت های تجاری با مسئولیت محدود مسئولیت شرکاء به میزان سرمایه شان بستگی دارد . در این نوع شرکت ها هر کس به میزان سرمایه ای که در شرکت دارد از سود و زیان شرکت بهره مند می شود.مگر اینکه در اساسنامه شرکت به نحوه دیگری مقرر شده باشد.

داخل شرکت های نسبی هریک از شرکا برای واگذاری سهم شرکت خود به دیگری نیاز به موافقت تمام شرکاء دارند. در این نوع از شرکت ها حداقل تعداد سهامداران دو نفر و حداکثر آن بدون محدودیت است داشتن بازرس غیرضروری است اما می تواند بازرس هم داشته باشد که مدت زمان آن یکسال می باشد. مدت زمان انتخاب افراد به عنوان مدیر و مدیر عامل بدون محدودیت است.

 

شرکت های تجاری- تضامنی

در اسم شرکت های تضامنی باید عبارت تضامنی و حداقل یک نفر از شرکاء ذکر شود . شرکت های تضامنی برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. چنانچه دارایی های شرکت برای پرداخت بدهی ها و تعهدات مالی شرکت کافی نباشد هریک از شرکاء فارغ از میزان سهمی که دارند مسئولیت تضامنی به جهت پرداخت بدهی ها و تعهدات مالی دارند.

سود کسب شده مطابق نسبت مقرر در شرکت نامه (نسبت سود یا زیان) بین شرکاء تقسیم می شود و اگر این نسبت در شرکت نامه مشخص شده باشد هر سال می بایست سود حاصل از فعالیت های شرکت به نسبت مانده سرمایه شرکاء تقسم  شود انتقال سهم در شرکت های تضامنی احتیاج به رضایت تمامی شرکا دارد یعنی با توجه به ماهیت تضامنی بودن شرکت هریک از شرکا برای خروج از شرکت و واگذاری سهم خود به دیگری باید رضایت کلیه ی شرکاء را کسب نمایندو فردی که سهم الشرکه ی شریک قبلی را خریداری کرده مانند سایر شرکا مسئول قروض و بدهی هایی است که شرکت قبل از ورود او داشته است و هر قراری که برخلاف این موضوع باشد از درجه اعتبار ساقط است.

 

شرکت های تجاری- مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی مانند شرکت مختلط غیر سهامی از دو یا چند شریک تشکیل می شود در این شرکت ها حقوق و مسئولیت ها یکسان نیست شرکایی که مسئولیت تضامنی دارند مانند شرکای شرکت های تضامنی بوده و شرکای دارای مسئولیت محدود نیز مانند شرکای شرکت های سهامی هستند . مسئولیت اداره ی شرکت بر عهده ی شرکای ضامن است، شرکای سهامی فقط حق نظارت بر امور شرکت را دارا بوده و حق دخالت در امور مربوط به اداره ی شرکت را ندارند.

 

شرکت های تجاری- مختلط غیر سهامی

در نام شرکت های مختلط غیر سهامی الزاما عبارت ؛ مختلط غیر سهامی ؛  قید میشود زیرا این نوع شرکت ها سهام منتشر نمی کنند و مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سرمایه ای که به شرکت اختصاص داده است بستگی دارد و در صورت منحل شدن شرکای ضامن مسئول تمامی قرض ها و بدهی های شرکت خواهند بود.

 

شرکت های تجاری- تعاونی تولید و مصرف

شرکت های تعاونی بین اشخاص حقیقی و با هدف کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکا و تامین نیازهای مخصوص آن هاست. در واقع در زمان هایی که اوضاع اقتصادی به دلیل تورم و گرانی نابه سامان می شود این نوع از شرکت ها تشکیل می شوند. هدف این شرکت ها متفاوت از سایر شرکت هاست در شرکت های تعاونی منافع مادی به عنوان هدف فرعی مورد توجه قرار می گیرد .

 

مزایای خرید شرکت

  1. ثبت رسمی و قانونی کسب و کار
  2. استفاده از تسهیلات بانکی
  3. شرکت در مناقصات و مزایدات
  4. معافیت از دارایی بر اساس نوع و زمینه فعالیت
  5. معامله با اشخاص حقیقی و حقوقی و عقد قرارداد با آن ها
  6. تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کسب و کار

 

در صورت رتبه دار بودن شرکت مزایای دیگری هم به مزایای فوق اضافه می شود:

صرفه جویی در زمان به دلیل عدم طی کردن مراحل ثبت و دریافت کد اقتصادی، مالیات بر ارزش افزوده و …

 

استفاده از شهرت و سوابق شرکت خریداری شده ( این در صورتی امکان پذیر است که شرکت خریداری شده در گذشته دارای کارکرد خوبی باشد. )

عدم نیاز به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه جهت انجام مراحل ثبت.

 

نکات مورد توجه هنگام خرید شرکت تجاری

هنگام خرید شرکت از جمله اقدامات اولیه این است که گزارش‌های مالی، وضعیت و دارایی‌های قانونی مانند موجودی، تجهیزات و حساب‌های دریافتنی آن را ارزیابی کنید. برای این کار نیاز است تا  از خدمات داخلی سازمان و کارشناسان خارج از سازمان استفاده کنید و اگر به دنبال تغییرات هستید هنگام خرید شرکت تغییرات را نیز مدنظر قرار دهید. دارایی‌های موجود نیز باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت

برای آغاز هر کسب و کاری نیاز به ثبت و در واقع نیاز به گرفتن مجوزهای لازم از ادارات مختلف است. اما قبل از هرگونه اقدامی در جهت ثبت و گرفتن مجوزها نیاز به شریک کاری دارید وبعد از پیدا کردن شریک کاری مناسب می توانید به صورت الکترونیکی اقدامات مربوط به ثبت و اخذ مجوزهای لازم را انجام دهید.

به یاد داشته باشید شما و شریکتان باید مدارک هویتی و اصل گواهی سوء پیشینه را نیز ارسال کنید و در صورت انجام اقدامات مربوط به ثبت شرکت توسط وکیل، می بایست اصل وکالت نامه ای که  به وی داده اید را همراه با مدارک ارائه دهیدو سپس اقرارنامه مدیران و بازرسان به همراه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین با پست برای اداره ثبت شرکت ارسال کنید. حالا می توانید از طریق سایت اداره ثبت شرکت، ثبت شدن یا نشدن شرکت خود را پیگیری نمایید.

 

ثبت شرکت برق

ابتدا دو نسخه از شرکت نامه تهیه کرده و آنرا تکمیل کنید، در مرحله بعد تقاضانامه مربوطه را دریافت نموده و انرا تکمیل نمایید. در این مرحله باید اساسنامه شرکت مهندسی برق را از سامانه ثبت شرکت گرفته و تکمیل کنید.حالا میتوانید اصل مجوز را از اداره های مربوط در زمینه برق و همچنین ثبت شرکت دریافت کنید.

خرید و فروش رتبه ( گرید) برق در قم

خرید فروش رتبه گرید برق

هزینه ی خرید و فروش شرکت

شرکت های ثبت شده هریک داری قیمت متفاوتی می باشند زیرا دارای رتبه بندی متفاوتی هستند همچنین نوع و محل شرکت، کارکرد شرکت، نداشتن بدهی مالیاتی، دارا بودن کد اقتصادی و … در قیمت شرکت تاثیرگذار است. در واقع قیمت شرکت با توافق فروشنده و خریدار مشخص شده و نقل و انتقال انجام می شود.

از مهمترین معیارها در رتبه بندی شرکت ها تعداد نیروی فنی و مهندسی و میزان سوابق و امتیازات آن ها در هیئت مدیره است که مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

شرکت ها از نظر رتبه بندی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که شامل :

۱-رتبه بندی شرکت انبوه سازان

۲-اخذ رتبه شرکت پیمانکاری

۳-رتبه بندی شرکت مشاوران

۴-رتبه بندی شرکت انفورماتیک

۵-رتبه بندی شرکتEPC

 

 رتبه بندی شرکت انبوه سازان

گرید شرکت انبوه ساز توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای شرکت ها اتخاذ می شود. رتبه بندی شرک انبوه ساز یک نوع معیار تشخیص صلاحیت و در واقع یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت شرکت ها در ارائه خدمات است.

 

گرید شرکت پیمانکاری

در شرکت های پیمانکار رتبه بندی به ۵ گروه از ۱ تا ۵ تقسیم می شود، رتبه ۱ بالاترین رتبه  و رتبه ۵ پایین ترین رتبه است. در صورتی که صلاحیت و قابلیت افزایش پیدا کرده باشد می توان رتبه بندی شرکت را افزایش داد.

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

رتبه بندی شرکت های مشاور

در شرکت های مشاور رتبه بندی به سه گروه از ۱ تا ۳ تقسیم می شود که بالاترین رتبه ۱ و پایین ترین آن ۳ است. این رتبه ها ثابت نیستند و می توان نسبت به افزایش آن اقدام کرد.

شرکت های مشاور شامل گروه های زیر می باشند:

  • گروه های راه و ترابری
  • گروه های شهرسازی و معماری
  • گروه های مهندسی آب
  • گروه های پست و مخابرات
  • گروه های انرژی
  • گروه های مطالعات کشاورزی
  • گروه های نفت و گاز
  • گروه های صنعت و معدن و …

شرکت خدمات مشاوره ای مهندسی بر اساس ماده یک آیین نامه تشخیص صلاحیت و طبقه بندی مهندسان مشاور و کارشناسان، انواع شرکت های مشاوره ای شامل موارد زیر می باشند:

  • شرکت های ایرانی خدمات مشاوره
  • شرکت مشاور حقوقی
  • شرکت مشاور خارجی

استفاده از مشاوران کسب و کار در اکثر کشورهای توسعه یافته امری عادی است. اولین قدم برای ایجاد هر بهبودی، شناسایی وضعیت کنونی می باشد که توسط ارزیابی شرکت و جمع آوری اطلاعات انجام می پذیرد. پس از جمع آوری اطلاعات و بررسی نقاط ضعف و قوت با توجه به اهداف شرکت راه های اجرایی در جهت بهبود نقاط قوت ارائه می گردد در مرحله بعدی نقاط ضعف و مشکلات مورد بررسی قرارا می گیرد و راه کارهایی برای حل این مشکلات ارائه می شود.

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

گروه بندی شرکت های انفورماتیک شامل:

  • گروه سیستم اتوماسیون صنعتی و سازمانی
  • گروه مشاوره و طرح برنامه ریزی و نظارت بر اجرای پروژهای انفورماتیکی
  • گروه تولید و ارائه قطعات جانبی و ملزومات
  • گروه شبکه داده های مخابراتی و رایانه ای
  • گروه تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و …

رتبه بندی شرکت های EPC

شرکت های EPC دارای رشته های:

  • طرح و ساخت راه و ترابری
  • طرح و ساخت آب
  • طرح و ساخت ساختمان
  • طرح و ساخت کشاورزی و رشته EPC آثار تاریخی می باشد.

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید