مالیات بر درآمد برای حق مشاوره

امور مالیاتی شرکتها

مالیات جهت درآمد برای حق مشاوره

حق مشاوره مشمول مالیات بر درآمد شد : طبق گزارش خبرنگاران اقتصادی؛ معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای ، درآمدهای حاصل از حق المشاوره را مشمول پرداخت مالیات بر درآمد (با نرخ ۲۵ درصد) دانست.

طبق مصوبه ی پرداخت های موضوع ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم در خصوص حق مشاوره در ابلاغیه مذکور به دو طریق صورت می گیرد، موارد زیر جه بهره برداری ابلاغ می گردد.

 

۱-پرداختهایی که وفق قانون کار، به اشخاص حقیقی که به صورت مستمر در خدمت دیگری به امر مشاوره اشتغال دارند صورت میپذیرد به عنوان حقوق محسوب و مشمول مقررات فصل مالیات بر درآمد خواهد بود.

 

۲-پرداختهایی که به اشخاص حقیقی بابت حق مشاوره در قالب قراردادهای پیمانکاری صورت میگیرد، تابع مقررات مالیات بر درامد مشاغل میباشد که  در این گونه موارد مشاوران زیربط بر اساس قوانین و مقررات مربوط به صاحبان مشاغل اقدام نمایند.

مالیات درآمد صاحب های مشاغل را افرادی که اصطلاحا به آنها کسبه ، اصناف، پیشه وران ، صنعت گران گفته می شود و یا سایر افرادی که به صورت شخص حقیقی بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و بطور انفرادی یا با مشارکت مدنی پرداخت می نمایند تشکیل می دهند.

 

کسبه ، بازرگانان ، صاحبان بیمارستانها ، دفاتر اسناد رسمی و پزشکان و دندانپزشکان ، وکلا و کلیه مشاغلی که در ماده ۹۶ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳/۱۲/۶۶ و اصلاحیه مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ذکر شده اند مشمول فصل مالیات بر درآمد مشاغل هستند. بر این اساس درآمد سالانه تا پنجاه میلیون تومان مشمول مالیات سالانه پانزده درصد و مازاد درآمد ۱۰۰ میلیون تومان در سال مشمول مالیات سالانه ۲۵ درصد می شود.

لوگو ثبت امیران

موسسه ثبتی و حقوقی امیران با شماره ثبت 2980 کلیه خدمات ثبت شرکت ، ثبت برند، اخذ رتبه و گرید و همچنین اخذ کارت بازرگانی را با وکلای پایه یک خود انجام می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عضویت در خبرنامه


اخرین اخبار و مقالات ما را در ایمیل خود دریافت کنید